2015. február 4., szerda

A remény bajnoka

Sziasztok!
Jaj, most nem novellát vagy verset akarok veletek megosztani, hanem végre volt egy kis időm így a szorgalmi időszak előtt és leülhettem tv-t nézni, filmeket, elmehettem moziba. Ne is kérdezzétek!
Nekem gyakran vannak olyan heppjeim, hogy a fejembe veszek pár hirtelen jött ötletet és valamilyen úton-módon megvalósítom.
A múlthéten reggel elkezdtem nézni egy filmet, de anya riasztott, hogy nekem dolgom lenne és ne filmezzek, szóval ma bepótoltam.
Ha nem láttátok volna még A remény bajnoka című filmet, itt az ideje! Nem igazán a filmről szól a bejegyzés. :)

"A nagy gazdasági világválság idején egy hétköznapi hős, James J. Braddock véghezvitt valamit, amivel sportlegendává vált. A harmincas évek elején járunk. Sorozatos vereségei miatt Braddock profi boxoló karrierje már lezárult, de családja eltartása érdekében kénytelen elvállalni egy olyan mérkőzést, ahol nem nyerhet. És megtörténik a csoda: reményektől, álmoktól, az önbecsülés és a szeret erejétől hajtva Braddock kiüti esélyes ellenfelét, s ezzel százezrek számára válik hőssé, példaképpé. Karrierje új landületet vesz, ám egy nap szembekerül Max Baerrel, a nehézsúlyú bokszvilágbajnokkal, aki már két ember halálát okozta a ringben..."

Nos, azt le kell szögeznünk, hogy a film egy igaz történetet dolgoz fel. Nagyszerű színészek kaptak szerepet benne, közöttük például Russel Crowe. Mindig tudtam, hogy ez a pali nagyszerű alakításokra képes, de ez még engem is meglepett, főleg a haja! Először fel sem ismertem. Ennyi hajjal még filmben nem láttam, de nem is ez a lényeg. Meg nem is a film úgy igazából.
Ahogyan a filmből megismerhettük Jim Braddockot egyszerűen lehengerel. Nem az, hogy milyen jó pasi vagy valami ilyesmi, hanem a kitartása és az, hogy nem adja fel. Képes feladni a büszkeségét csak azért, hogy a családjának segítsen. Manapság sokan elmenekülnek a gondok elől, de ő a válság idején mindent megtett a családjáért. A felesége simán bejelenthette volna, hogy csók szivi, van még áram a piacon, biztos találok egy gazdag muksót, de nem tette. Csodálatos, hogy mire képes a szeretet és a közös cél! Egymást motiválják, húzzák a siker felé! Hiába sérült meg, tört el a keze, vagy a bordája, nem adta fel és csinálta tovább.

Minket egy aprócska akadály is képes a földbe döngölni úgy, hogy marék számra íratják fel maguknak a Sanaxot meg az egyéb pirulákat, hogy elfelejtsék a gondokat és nem mérik fel a lehetőségeket. Mindenki inkább a könnyebb utat választja és azt mantrázza magának, hogy idióta vagyok, hülye, erre nem vagyok képes, van tőlem sokkal jobb, akkor én minek kellenék?
Ne legyetek buták! Mindenre képesek vagytok! Sokszor nem azzal van a baj, hogy elérhetetlen célt tűztetek ki magatok elé, hanem azzal, hogy nem látjátok be, hogy ez a hatalmas "elérhetetlen" cél sok kisebből áll, és meg kell ugranotok a mércét, hogy közelebb kerüljetek ehhez a vágyhoz.

Bízzatok magatokban, mert jók vagytok! :)

Eddig sem voltam az a full negatív figura... Na, jó... Elég gyakran mondom azt, hogy engem nem szeret senki, soha sem lesz pasim, nyomi vagyok, kövér, csúnya, idegesítő. Lehet, hogy így van, de tök jól érzem magam... Nem azt, mondom, hogy ha hozzám vágnának egy palit, akkor rögtön elküldeném melegebb éghajlatra, de legalább most tényleg ráébredtem arra, hogy szembe kell mennünk a sorsunkkal, mert ha csak ülünk a gép előtt, nézzük a sok romancicus képet, nyáladzós bejegyzést, hatvanhatodjára megnézzük a Szerelmünk lapjait és ezután vágyakozunk, azzal nem haladunk előre, csak rohadt depressziósak leszünk, hogy nekünk soha sem lesz ilyen szerelmi történetünk és nem jut nekünk semmi, ami hülyeség. Jó, most nem a szerelem a fő téma, csak ez volt a téma.

Mindent elérhetünk, csak mindig hinnünk kell. Hinned kell azokban, akik támogatnak, akik a vesztedet akarják, egy felsőbb létezőben, és legfőképpen önmagadban.
Űrhajós akarsz lenni? Egy majmot is felküldtek már, nem? Akkor te miért ne lehetnél az?
Te akarsz lenni a következő topmodell, de éppen van rajtad egy kis felesleg? Marilyn Monroe volt a 20.század egyik legnagyobb szexszimbóluma és nem volt egy nádszál sellőbarbie.
Fel akarod találni a rák ellenszerét, de nem értesz se a bioszhoz, sem a kémiához, meg semmihez, ami ehhez kell? Sokszor a csodák a véletlenből születnek.
Tündérmesét akarsz? Légy önmagad tündér keresztanyja.

Igen, elég sablon téma, sablon megfogalmazásokkal, sablon megvalósítással, de kérdezem én, hány embert nyomaszt ez minden nap? :) Ha írtok naplót lehet, hogy ilyen gondolatok is előfordulnak benne elvétve. Remélem, megkövezni nem fogtok.
Szép napot nektek! Nézzétek meg a filmet, ha magatok alatt vagytok! Jó lesz! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése